Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 2

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 324
· Siste medlem: Stig2

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

02KNUT
27/07/2020 11:17
Hei. Holder til i Inderøy/Trøndelag.

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

02KNUT
17/07/2020 14:37
Hei.Har et rustfritt karrosseri til 2002 72 mod som vurderes solgt.Har også masse deler,f.eks 2 stk tii motor,gearbokser,e
n del innredning,lykter o.s.v

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

DB47684
20/02/2019 11:00
Hei, ser fryktelig stille ut her nå. Er det noen som bruker dette forumet lenger, eller samles vi på andre plattformer?

02dag
10/01/2019 00:01
Noen som har innsugsmanifolden for tidlig tii. Trenger egentlig bare de røra som festes til toppen. Nr 5,8,10 og 11 på denne siden [url]http://www.re
aloem.com/bmw/enUS
/showparts?id=2583
-USA-09-1971-11

Torleif
24/12/2018 14:09
God jul og et riktig godt nytt år 🎉🎉&#1
27881;

2002turbo
10/09/2018 20:24
Høsttreff 2018, hos Finn Erik Olafsen. Søndag 7.oktober.

Ekren E9
06/07/2018 16:17
En 02 avhenger vel av hva slags 02, en vanlig 1602 og 2002 mellom 50-100 ett sted, men da er det ikke noe smykke, kun i ok brukskikk. De stiger i utlandet så vi kommer nok etter.

02-Ole
23/06/2018 17:51
Hva er en ok bruksbil 02 verdt nå for tiden? 50?100?150?

geirm
25/01/2018 23:24
Er det noen som har et bra frontstykke liggende? Send PM eller ring 91398650

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
oppussing av motor/motorrom 1971 2000Touring
02-Oivind
Du er sikker på at det er en tii-dynamo du har? Tii-dyamo'n sitter jo mye lavere enn på forgassermotorene.
Tviler nok på at batterihylla sitter plassert høyere, da det ikke akkurat er så god plass i utsparinga i frontkasetten.
02-Oivind la ved følgende bilde:

dsc00003.jpg
[169.01kB]
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
02Ronny
Jeg tror batteriet sitter høyere på tii og 02er etter faceliften. Det er ihvertfall forskjell på høyden på batterikassen på mine 02er. 73/ 75mod. Det er kansje lavere batteri på tiien.
Redigert av 02Ronny den 12-04-2009 19:18
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
oyvind
Hei
Sjekk på linkene jeg sendte så ser Dere forskjellen.
Batteriet på en Tii sitter litt mer opp fra vangen men på en vanlig 02 nesten nede på vangen.
Øyvind Nicolaysen
74 bmw 2002
82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt )
85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt)
73 bmw 3.0 si (solgt)
69 bmw 2002 (solgt)
73 bmw 2500 (solgt)
 
2000Touring
Problem løst!
Øyvind og Ronny har nok rett. Batteriet sitter høyere på Tii(og antagelig etter facelift). Løsningen ble å løfte batteriplata 9cm. Stemmer også at Tii-dynamoen sitter mye lavere enn forgasser-dynamo. Har ikke Tii- dynamo, men eneste forskjell er innfestingen - og det kan ordnes med en hylse el. lign.

Batteriplate justert 9 cm opp:
2000Touring la ved følgende bilde:

img_1848.jpg
[135.87kB]
Redigert av 2000Touring den 12-04-2009 23:59
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
2000Touring
Batteriet sitter så høyt opp det kan, og har fortsatt plass:
2000Touring la ved følgende bilde:

img_1849.jpg
[155.06kB]
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
02Ronny
Ble jo bærre lækkert!
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
2000Touring
Bilmekanikeren: Min kjære bror Jørn, har hjulpet meg et par dager nå. Det er han som har full kontroll på det elektriske(for så vidt resten også) Han er tross alt utdannet bilmekaniker.

Glad gutt, motoren på plass etter at den er tatt ut, batteribrettet justert og motor satt inn igjen:
2000Touring la ved følgende bilde:

img_1850.jpg
[158.54kB]
Redigert av 2000Touring den 13-04-2009 19:44
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
2000Touring
Motor på plass og startet. Den går ikke ordentlig på alle 4 sylindre. Har prøvd å bytte plugg og pluggledning uten endret resultat. Problemet er sylinder nr. 4. - nærmest torpedovegg.

Har planer om å ta en kompresjonstest for å sjekke for lekkasjer. Da motoren stopper gir den fra seg et hves, så vi antar at det er en ventil som er utett eller brent seg.

Andre forslag mottas med takk.
2000Touring la ved følgende bilde:

img_1851.jpg
[171.18kB]
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
oyvind
Hei
Det ser meget bra ut Gratulerer!!
Øyvind Nicolaysen
74 bmw 2002
82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt )
85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt)
73 bmw 3.0 si (solgt)
69 bmw 2002 (solgt)
73 bmw 2500 (solgt)
 
2000Touring
oyvind skrev:
Hei
Det ser meget bra ut Gratulerer!!


Takk skal du ha! Ved hjelp av bildene du linket til fant vi ut av dette med høyden av batteribrettet. Smile
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
JE
Ser meget bra ut!

jeg skal igjennom det samme, bare jeg blir ferdig med å lage de siste bitene.
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
2000Touring
JE skrev:
Ser meget bra ut!

jeg skal igjennom det samme, bare jeg blir ferdig med å lage de siste bitene.


Takk skal du ha!
Men har ikke du nesten nyoppusset bil da?

Er det noen som har forslag til hva som kan være galt med motoren, i og med at den bare går på 3 sylindre?

Har vært innom tanken på dårlig/tett dyse og gåen ventil - er det andre muligheter?
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
JE
Det har blitt litt shabby etter mye inn og ut med blokk, topp, girkasse, grenrør osv. Utvendig er vel ikke så mye å skryte av det heller, men det får holde en god stund enda.

En komptest er enkelt og raskt for å eliminere feks ventiler, ringer, topp pakning.. blir det mye dårligere resultat på cyl 4 kan det nok lønne seg å løfte toppen.
ellers så kan du jo ta ut pluggen etter at du har prøvd å starte den. da ser du fort om den får bensin.
Redigert av JE den 13-04-2009 21:45
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
2000Touring
JE skrev:
Det har blitt litt shabby etter mye inn og ut med blokk, topp, girkasse, grenrør osv. Utvendig er vel ikke så mye å skryte av det heller, men det får holde en god stund enda.

En komptest er enkelt og raskt for å eliminere feks ventiler, ringer, topp pakning.. blir det mye dårligere resultat på cyl 4 kan det nok lønne seg å løfte toppen.
ellers så kan du jo ta ut pluggen etter at du har prøvd å starte den. da ser du fort om den får bensin.


Godt poeng! Vi hadde ute pluggen, og den var våt av bensin - da kan jeg kanskje eliminere dyse?

Men er det en mulighet for at jeg kan ha sprekk i toppen da? Det er ingenting som indikerer at det er vann i eksosen. Lot den gå driftsvarm, og det er helt normal, eksos ut av eksosrøret.
Om jeg skulle være så uheldig å ha en sprekk i toppen, er det da mulig å reparere det, eller må jeg skaffe meg ny topp?
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
02Ronny
Hvis det er dårlig kompressjon: Kjør trykkluft på sylinderen så finner du ut hvor evt. lekkasje kommer fra.
Det er den beste måten å slippe masse unødig skruing. Snakker av erfaring.
PS har dere husket å sette på vakuumslangen til bremskraftforsterkeren?
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
JE
Da er det nok ikke dysa nei, men har du gnist? ta ut pluggen og legg den på feks toppdekselet (med pluggkabel på) og dra den på starteren.
(ps pass på så det ikke er for mye bensin damp rundtomkring når du gjør dettet, du vil vel ikke at det skal brenne i den ny shina touingen?)

har du gnist, så er det nok på tide å ta en komp test.

ps. hvis pluggen har vært veldig rå, så kan det hende du må byttet den for å få den til å gå på den cyl.
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
2000Touring
02Ronny skrev:
Hvis det er dårlig kompressjon: Kjør trykkluft på sylinderen så finner du ut hvor evt. lekkasje kommer fra.
Det er den beste måten å slippe masse unødig skruing. Snakker av erfaring.
PS har dere husket å sette på vakuumslangen til bremskraftforsterkeren?


Jada har satt på vakumslangen på bremsekraftforsterkeren.
Men hvordan får jeg kjørt trykkluft på sylinderen? Må jeg lage meg en overgang til gjengene der pluggen sitter da?
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
02Ronny
Ta en gammel plugg og knus kruset. Så kan du sveise på ett rør som du igjen setter en slange på med trykkluftkobling i enden.

Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
2000Touring
JE skrev:
Da er det nok ikke dysa nei, men har du gnist? ta ut pluggen og legg den på feks toppdekselet (med pluggkabel på) og dra den på starteren.
(ps pass på så det ikke er for mye bensin damp rundtomkring når du gjør dettet, du vil vel ikke at det skal brenne i den ny shina touingen?)

har du gnist, så er det nok på tide å ta en komp test.

ps. hvis pluggen har vært veldig rå, så kan det hende du må byttet den for å få den til å gå på den cyl.


Har gnist, gjorde eksaktlig som du nevner for å sjekke det. Tror heller ikke at pluggen var rå, hadde den ut og inn flere ganger.

Tror nok at konlusjonen for nå må bli at jeg tar en komprisjonstest i morgen - takk for hjelpa så langt.
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
JE
02Ronny skrev:
Ta en gammel plugg og knus kruset. Så kan du sveise på ett rør som du igjen setter en slange på med trykkluftkobling i enden.


eller så kjøper du en sånn http://www.biltem...emId=82445 Wink
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
Gå til forum:
Generert på: 0.15 sekunder
15,280,368 Unike besøk