Emne: BMW 02/Classic :: Hauso's 02 Touring prosjekt!
Skrevet av Hauso den 09-04-2012 01:46
#1
Inge, du har rett. Blir heller dårlig med kaldstarter, og noe anlegg blir det heller ikke. Har planer om en cd spiller og to små høyttalere, men that's it

Burde holde med 44 ampere da

Skrevet av jaas den 09-04-2012 08:31
#2
Bra du fikk start til slutt, burde jo være gjort på 5 minutter det egentli..menmen, håper ikke det er jeg som hadde benda dingsen i fordeleren.
Jeg har batteriet bak, og bruker starterens plusspunkt som hovedpol til alle de andre ledningene som gikk på batteriet. Var ikke så mange da så fort gjort å skjøte de slik de rekker ned...

Skrevet av tepe den 09-04-2012 09:30
#3
batteriet går ikke under hovedsylinderen, men får plass foran. standard og tii hovedsylinder er like lange bare forskjell på tykkelsen på de da de har forskjellig borring

Skrevet av Hauso den 09-04-2012 10:42
#4
okei, jeg skal måle hvor kort batteri jeg kan ha. Da er det jo ikke noe problem at det er litt høyere. Takk skal du ha Tepe
Jaas: Det burde jo vært gjort på 5 min, men ting tar tid, også ser man seg blind på det man holder på med

Men Den har startet.

Om det var noe som du har gjort eller jeg har gjort spiller ingen rolle, det problemet er løst! Bare et par andre igjen nå.. Rart at det ofte er mer motgang enn medgang...

Skrevet av E23 galningen den 09-04-2012 10:49
#5
jaas skrev:
Bra du fikk start til slutt, burde jo være gjort på 5 minutter det egentli..menmen, håper ikke det er jeg som hadde benda dingsen i fordeleren.
Dette tror jeg vi kan si var et hendig uhell. Vi greide nemlig og bende den en gang til når vi kinnet uten at fordelerlokket var montert. Da traff nemlig fjæra som holder fordelerlokket nøyaktig på den piggen og bøyde den tilbake igjen.

En typisk slik feil du kan se på og se på uten og oppdage at det er noe feil.
Skrevet av Hauso den 17-04-2012 20:41
#6
Hei hå! Jeg trenger den "pinnen" til slavesylinderen - Nr 5 på tegninga

:
http://www.realoe...&fg=10 Om noen har denne som jeg kan få kjøpt, så si ifra!

Skrevet av Hauso den 17-04-2012 21:35
#7
Jeg trenger den ikke mer! Terje the man fixed!

Skrevet av Hauso den 26-04-2012 18:36
#8
Kjøpt batteri på biltema, samme som Tepe foreslo, og det passa akkurat!

Nå lurer jeg litt på grenrør. Hvor kjøper man dette som ikke koster skjorta, og som ikke er feil vel

Noen forslag/erfaringer?

Skal skru mere til helga, gleder meg

Skrevet av Hauso den 14-05-2012 23:05
#9
Hei hå! Jeg prøvde å koke en termostat jeg hadde liggende, da jeg skulle sjekke om den åpnet.. Et par spørsmål : Hvor mye skal den åpne? Den åpnet seg kanskje en halv cm, da vannet nærmet seg 80 grader ca, og når det ble varmere lukket den seg igjen? Den skal vel ikke gjøre det? Trodde at enten så åpnet den seg, eller så lot den være. Er jo noe metallgreier inni der som reagerer på varme, er det ikke? Noen som har noen formeninger om dette? Den skal visst nok virke den jeg prøvde, men jeg fikk ikke det inntrykket

Er den avhengig av trykk fra vannpumpe for å åpne skikkelig, eller skal man få samme resultat ved å koke den i kjelen? Takker
Har vært hos legen i dag btw, og har blitt sykemeldt ei uke pga senebetennelse i begge armene! Spiser no piller som funker fjell, så om været tilbyr meg det, skal jeg pelle ut radiator osv i morra for å putte i ny vannpumpe

Skrevet av tepe den 14-05-2012 23:13
#10
Sikker på at du kikket på samme ventil begge gangene? den termostaten har 2 ventiler som fungerer slik at vannet sirkulerer i motoren og ikke i radiatoren til temperatur er oppnådd. Ved kald motor er den øvre ventilen åpen og den nedre stengt Ved varm motor er det motsatt for å forhindre at vannet ikke tar turen om radiatoren.
Skrevet av Hauso den 14-05-2012 23:20
#11
altså en i hver ende? Jeg kikket igrunn bare på den ene jeg, den svære som er på den siden med røret med bøy. Men det var den som åpnet seg litt, og senere gikk tilbake

Hvorfor skal ikke vannet ta veien om radiator når det er varmt? Er ikke det poenget med radiatoren?

hehe

Skrevet av Hauso den 27-06-2012 17:09
#12
Hei hå! Lite news her inne i det siste! Jeg trenger litt hjelp med maskina. Har fått den tett, så den lekker ikke vann mer. Men når jeg starter den og kjører litt, så går nåla opp på det røde. Motoren er ikke varmere enn driftsvarm, og da lurer jeg på om det enten er: Luft (skal lufte etterpå) eller Temp måler? Radiatoren er gammel, men virker ok, får jo selvfølgelig ikke sjekka inni!
Vannpumpa er ny, den har vann, og kommer varmluft i vifta. Skal kjøpe meg ny radiator om ikke lenge, så jeg stryke det på lista
Noen med noen idè? ;D
Skrevet av Bassik den 01-07-2012 20:51
#13
Hauso skrev:
Hei hå! Lite news her inne i det siste! Jeg trenger litt hjelp med maskina. Har fått den tett, så den lekker ikke vann mer. Men når jeg starter den og kjører litt, så går nåla opp på det røde. Motoren er ikke varmere enn driftsvarm, og da lurer jeg på om det enten er: Luft (skal lufte etterpå) eller Temp måler? Radiatoren er gammel, men virker ok, får jo selvfølgelig ikke sjekka inni!
Vannpumpa er ny, den har vann, og kommer varmluft i vifta. Skal kjøpe meg ny radiator om ikke lenge, så jeg stryke det på lista
Noen med noen idè? ;D
Flytt over den tempføleren som satt på den gamle motoren.
Detta har jeg sagt til deg før...
Skrevet av Hauso den 25-03-2013 20:43
#14
Sånn! Herregud, jeg må bare beklage min ekstreme tafatthet her inne den siste tida! Vet dere har savna meg, men nå er det endelig håp igjen! Våren nærmer seg, og da skal vel bilen snart ut?
Har prøvd å spare opp litt kronasjer i sparebøssa mi i løpet av vinteren (Ja, jeg har egen 02 bøsse!

)
Den møtte vinkelsliperen i går, og etter litt, var den åpen.. Vinkelsliper tenker du nå? Jadda, har sveisa min helt egen sparebøsse i 1,25 mm stål! På den måten vet jeg at jeg ikke kan ta ut penger i hytt og pine, såpass lite selvdisiplin har jeg!
Nå ryker de penga rett i noen deler jeg vil ha og trenger! Prøve å finne mest mulig på ett sted er vel planen, så kikker atm innom jaymic, irelandengeneering og walloth =)
Skal vel få kommet med en liten update angående hva det ble til!
Forøvrig noen andre som lurer på å snike ut 02en sin i påska? Her i Sandefjord er det stort sett bare veier, med unntak av div småveier though..!
En ting til! Har noen av dere greie på hvor mye man kan/skal dreie ned på demperne foran? Har Bilstein HD, og noen fjører som ikke helt vil værra i spenn da serru (for de som husker den diskusjonen?)

Jeg har liksom ikke hjerte/lommebok til å kjøpe kortere dempere, så kan de av dere som vet, fortelle meg hur much jeg kan dreie? Evt fordeler ulemper med dette?
Kjenner jeg gleder meg nåå!
Sjallabajs!
Skrevet av Hauso den 25-03-2013 23:18
#15
Foreløpig driver jeg å sammenligner priser, litt forskjellig på utvalget, men walloth ser mest lovende ut gitt.
Jeg trenger følgende, som kanskje noen sitter på, og som kanskje kan gå for en litt rimeligere peng enn helt nytt?
Kanallister beggesider med klips og greier.
Frontspoiler som passer til org ikke-bredda bil. /trenger vel strengt talt ikke det men)
Dempere til bakluke (Touring

)
Setetrekk til førersete typ sort.
Komplett list-sett. Ikke kromlister, men de svarte med litt krom på, typ forskjermer, bakskjermer, og dører.
Om ingen har dette liggende, så tar jeg gjerne imot ebaylinker ect ang dette om dere gidder?
Takk for det, og god natt

Skrevet av tepe den 26-03-2013 06:44
#16
jeg har handlet litt lister fra koed Blir ikke så galt prismessig.
Slet Antall Varenummer Varetekst Pris I alt
51131814687 Stossleiste Tür links NOK 332,00 NOK 332,00
51131814690 Stossleiste Seitenwand hinten NOK 220,00 NOK 220,00
51131814689 Stossleiste Seitenwand hinten NOK 220,00 NOK 220,00
51131814688 Stossleiste Tür rechts NOK 332,00 NOK 332,00
51131814685 Liste NOK 208,00 NOK 208,00
51131814686 Stødliste NOK 208,00 NOK 208,00
Tast din kode (Husk å trykke oppdater !)
Lagre denne handlekurven. Netto NOK 1.520,00
Fraktkostnader (2,20 kg) NOK 169,00
Moms (25%) NOK 422,25
Totalt NOK 2.111,25
Skrevet av Espen02E30 den 26-03-2013 09:09
#17
Hvor mye du må dreie av demperen kan du enkelt måle deg til.
Men jeg ville vært litt forsiktig med dette, ser for meg at tar du for mye vil du kunne få "klunke" lyd når demperen går helt ut (f eks over en fartsdump).
På Caddy`n jeg kjører er demperen veldig kort (std demper), er jeg litt ivrig slår det noe helt jæve.. over dumpe.
Nå kjører jo du sikkert rolig og pent med 02`n men kjipt om du skulle få dette problemet.
Er Bilstein HD i flere lengder?
Har jo dette rundt om jeg også samt ca 50 mm senk, fjæra sitter såpass at når jeg monterer fjærbeina må jeg legge meg oppå dempertoppen for å entre mutter på toppen. Dvs ca 80 kg

Skrevet av Hauso den 26-03-2013 11:17
#18
ahaa, takker for det. ja, det hender jeg kjører pent med 02'en
ikke vet jeg, men fjærene skal visstnok senke 1,25 inches, så det er jo ikke rare greiene

Skrevet av Hauso den 26-03-2013 22:09
#19
Najs Tepe, så ikke at du hadde svart..

Ikke mer enn et par lapper? Er jo nesten det Jaymic skal ha for kun kanallister, før moms og frakt..

Har de alle listene eller? så jeg får kjøpt alt på en gang
Bilen skal forøvrig ut i morgen, om jeg får noen til å være med å hente

Gleder meg! Da blir det ny olje og filter pluss litt stash jeg har liggende

WEEE
GOD PÅSK!
Skrevet av Hauso den 28-03-2013 00:37
#20
Da har jeg sendt bestillinga mi til walloth und nesch.. Blir jo litt arbe med den bilen i år igjen.
Har blandt annet store planer om å få vindusviskere i gang, bytta hjullager bak, mindre ratt, nye lykter, også har jeg lyst på en turbofront
I morra/etterpå blir det bytting av olje og filter som sagt, samt diverse andre greier, som en real vask inni og utapå
Følelsen av å kjøre ordentlig bil igjen var nesten ubesrkivelig, litt sånn som å skulle beskrive hvordan det føles når man nyser..!?
Fan motor complete 12 V
Filler cap gasket
Filler hose 1971 up
Rubber disc
Center steering rod
Outer tie rod compl.
Water temperature sender
Radiator 1502-2002ti
Brake disc 1502-2002
Brake drum 1502,1802,2002,ti,tii 230 mm
Rubber left side later type
Strut bar alloy polished front
Gleder meg til å skru igjen, har ikke skrudd siden i fjor! herregud!